Søg i denne blog

torsdag den 2. marts 2017

Uglebogmærke-opskrift, nålepude og C2C-hækling

Jeg har da også haft tid at hækle i februar - og ja da også før februar 😊

Uglebogmærke
Jeg hæklede et bogmærke til Laura i 2014, og for et par uger eller 3 siden, ja måske lidt mere, var der en, der skrev til mig, at hun ikke kunne finde opskriften på mit uglebogmærke - og uhh det var flovt, for jeg måtte konstatere, at jeg aldrig havde fået opskriften skrevet ind på bloggen - heldigvis havde jeg gemt den håndskrevne opskrift, så nu ligger den under fanen "hæklerier" - hvis andre har interesse i den
 Nålepude
I januar måned bestilte Laura en nålepude, for hun havde købt nogle fine nipsenåle - jeg var ved at bilde hende ind, at det var hattenåle, men det er altså nipsenåle med glasfigurer på 😏
Så jeg fandt en opskrift på bloggen "Slagt en hellig ko" og fik lavet en i blå farver, som Laura havde ønsket


Det eneste svære ved den var at få knapperne syet i - Jeg hæklede nemlig en pæn stor/tyk nålepude, for som det kan ses på billedet, er Lauras nipsenåle ret store, og de skal jo ikke gerne vælte, så der skulle en god lang nål til, for at stikke igennem. Og så fandt jeg ud af, at det er en stor fordel at sy knapper i, der kan stikkes igennem og altså ikke sådan nogen med et "øje" på undersiden.
Jeg har såmænd gang i en mere i nogle andre farver - jeg tror, det vil blive sådan en ting, jeg fremover vil bruge mine garnrester til.

C2C - ja hvad er nu det
C2C er en forkortelse for "corner to corner", som betyder fra hjørne til hjørne, og det er såmænd en hækleteknik, hvor man begynder i et hjørne og slutter i et hjørne😉
Det har været in i lang tid, men jeg har bare ikke fået gang i det, men så en aften for et par uger siden, midt i hækling af en karklud i vævemønster, kom jeg altså i tanke om, at nu skulle det prøves - jeg fandt opskriften ved Tante tråd og jeg må da nok sige, at det blev jeg bidt af - så der er hæklet to karklude og et håndklæde og jeg er igang med de næste karklude, som skal bruges til gave.
Farverne til højre fortæller da vist,
der er blevet forår 😊
Tanker om et projekt trøje til mig selv
Alt mens jeg hækler disse karklude, så har jeg et nyt projekt i tankerne - noget jeg har overvejet hele vinteren, men ikke har kunne beslutte mig for, fordi jeg ikke har kunne finde lige den model, jeg har i tankerne - jeg vil nemlig gerne hækle en trøje til mig selv - uhh det er et stort projekt og jeg har jo et eller andet billede inde i mit hoved - den skal såmænd bare være ganske enkel og lidt "jakke" agtig - jeg hader nemlig at have overtøj på, når jeg kører bil, så det er primært sådan en god varm ting, jeg skal have til det brug.
Nu er jeg jo blevet bidt af det her C2C og er kommet på den tanke, at jeg kan lave en ganske enkel trøje med det mønster - to rektangler til forstykker, ligeså til ærmer og et stort stykke til ryg - nu skal jeg bare lige have fundet ud af, hvad jeg så gør ved indtagninger til halsrundingen 😦

Livsnyderen tænker, så det knager, 
hun må nok til at forsøge sig med en lille prøve,
før hun hopper ud i at købe masser af garn

2 kommentarer:

  1. Slike kluter som hekles fra hjørne til hjørne har jeg også laget. Det er en gøy måte å hekle på og de blir så fine. God søndagskveld. Beste hilsen Ingrid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingrid - dejligt med en kommentar ude fra verden :)

      Slet